Wednesday, December 3, 2008

Jejak Pelamin Part -1

Tatkala orang dok sibuk bincang sana sini nak tumbang kerbau lembu unta dll... jauh di Klang sahabatku ingin mengakhiri zaman bujangnya. Memang tidak diduga sama sekali. Bila masa ianya bermula. Bila masa ia bercambah dan bila masanya mereka bercinta. .. Kejutan yang pertama aku terima di hari pertunangannya. Paling memeranjatkan aku. Hah!!! Kemudian 30 November 2008 pada jam 9.00am aku menerima kad undangan dari sahabatku. Tatkala masa itu aku dah pun berada dirumahnya. Memang kejutan. Kad diterima dihari pernikahan. Demi ikatan persahabatan dan persaudaraan. Aku datang demi sahabat. Kedua-dua mempelai sahabatku. Sahabat yang terbentuk di kolej pertama.
Story 1: Sejak dr malam berinai lagi aku dan ajai menyibukkan diri. Dari jari kanan, jari kiri, kaki kanan, kaki kiri tapak kaki dan tapak tangan aku tunggu pengantin berinai... Memang lenguh arrr pengantin masa tue. Kekiri kekanan serba tak kena. Masa tu jugak pengapit pun nak berinai juga. Baru arrr sama-sama naik seri. Betul tak Ina!!!... Malam tue cukup lena. Tido dalam jam 1.00 pagi. Bangun misti arr pagi jugak. Karang kantoi plak dengan keluarga pengantin.

No comments: