Wednesday, November 5, 2008

Owh... Kereta Rosak!!!

Alkisah... kejadian kejadian.. tatkala aku tak de kereta. Huuuuu.

Seperjalanan aku dari Dungun ke Kuala Terengganu. Memang la mencabar dan tercabar. Cubaan dan godaan.Keh Keh .... Aku ditugaskan untuk ke K.Tgganu bagi menyambung tugasan yang seterusnya. Aku ditugaskan dengan seseorang yang ayu pada zahirnya. Izan nama diberi. Dari mulanya kulihat ianya gadis macam gadis-gadis yang lain. Tetapi selama beberapa hari aku kenal dengan Izan, inilah yang dikatakan "Power Girl".

Nak dijadikan cerita dan cerita disebalik perkenalan aku dengan Izan, kereta yang nak dibawa ke KTgganu rosak la plak. Start je enjin, .. mati enjin. Start balik enjin... mati lagi. Fuhhh!!! berpeluh jugak aku dibuatnya. Tapi Izan, pun menunjukkan Taring NYA... ditekan minyak keta, sehinga bunyinya sampai 3km pun boleh dengar. Itu yang dikata dek orang, perempuan ni, tahu bawa keta jerrrr.... mmg pun. Akhirnya .. kereta dapat dibawa ke kedai. Nak tau kedai ApeRRR???? Sekali kedai spare part........... coz kt Tgganu, kedai pomen tutup awal daaa. Ingatkan nak beli spare part, then pasang sendiri... Ingat senang ke woiiiittttt. Mujur adik Izan adalah pomen yang terkenal area Dungun daaa.

Malangnya... Wargh!!! rupa-rupanya spare part yang dibeli salah.. Enjin dalaman yang cedera parah. ITulah nak tunjuk hebat sangat, beli spare part, tapi tak tau apa yang rosak. Padan muke aku ngan Izan. Kuang3x. Berpeluh gak. Keta rosak, nk kena pergi jugak KTgganu. Esok Jam 7.30pagi program dah bermula di SMK Ibrahim Fikri, KTgaanu. Orang lain tengah lena diulit mimpi.. aku, Izan dan suaminya masih mencari-cari Idea...Jeng-jeng akhirnya jalan penyelesaian ditemui.

Peminjaman kereta pada ahli keluarga terdekat. Matlamat utama nak sampai juga ke KTgganu dari Dungun. Amek kau. Macam nak melayang aku dok belakang, rasa nak terbang aku. Mendesuppppp. Mau nyer.. apabila laki Izan dah bawa keta, apa lagi jadi Tgganu menjerit larrrr. Berdoa jerr dalam hati. Indah nya suasana di Tgganu waktu malam. Lewat jgk sampai. Dalam jam 11.00 malam lebih, baru sampai. Masa tue,,, hanya terfikir tilam untuk tidorr sahaja.
zzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZ.

No comments: