Wednesday, November 12, 2008

Contengan Aku

Tatkala November yang berlalu
December kian menunjukkan wajahnya
Diam tak diam hampir setahun kini
Argghhh 2008 pasti akan meninggalkan
1001 macam kenangan dan pengajaran
Bagi diri aku
Banyak pengajaran diperolehi
Aku tahu asam garam kehidupan
Dapat berjumpa manusia bertopengan biri-biri
Manusia yang sanggup jatuhkan yang lain
Demi melepaskan tengkuk dan kepentingan sendiri
Sedarlah kita jua sesama manusia
Seagama dan muslim lagi
Memang di asuh dan di didik
Agar serba sederhana dalam segala bidang
Apa pun yang datang
Itu semua dugaan dan cabaran
Sebaliknya jika, kita hampir menjatuhkan satu sama lain
Apa yang kita akan dapat
Kepuasan.........?????
Benarkah kita akan rasa puas
Bagi diri aku tidak
Sentiasa akan rasa tidak puas hati
Dengan kejayaan orang lain
Marilah kawan
Marilah teman
Perbetulkan mana-mana yang silap
Mana-mana yang lopong
Agar kita sejahtera kelak
Perbaiki diri dan hiasi peribadi
Itu yang paling utama
Contengan dari aku larrr sapa lagi.

No comments: