Thursday, November 20, 2008

Kerana Terlalu Jujur

Ini kisah benar... Akibat terlalu jujur dan ingin berkata benar. Kongsi pengalaman seorang kawan..Kadangkala untuk menyatakan kebenaran agak sukar dan perit bagi seseorang. Lebih mudah lagi .... dikenali sebagai berterus terang. Semua orang sentiasa berniat untuk melakukan kebaikan dan kebajikan. Tapi tatkala kita tersepit oleh pihak yang menyepit adakah kita akan berterus terang atau sebaliknya...Orang yang aku kenali.. baik arrr bg pandangan mata kasar dan lubang telinga aku mendengar bait tutur katanya. Kini ianya ingin mencari kebenaran yang hakiki. konon. Bagi aku, setiap usaha bagi menjalankan sesuatu perusahaan, ianya perlukan fokus dan tumpuan. Dalam kota fikiran aku, adakah aku mampu untuk berkata benar...akhirnya aku mengambil keputusan untuk berkata benar, walaupun aku akan tahu kesannya. Daripada aku dituduh itu dan ini, lebih baik aku berterus terang. YA....Terima kasih kerana terlalu jujur... Aku kehilangan lagi. Sunyi sepi Inilah kerana terlalu jujur.... hilang teman yang diingatkan dapat berkongsi segalanya. Kini ia hilang entah kemana. Dimanakah teman, dimanakah dia, dimanakah..............

No comments: