Tuesday, January 13, 2009

ToPenG ???

Aku tertarik dengan training yang teman baik aku adakan. Tajuk dia " TOPENG KEhiduPaN"
Menarik!!! Memula tue rasa macam susah nak faham. Apa yang sedang berlaku nih..

Makin hari, dalam kehidupan ini... ramai yang memakai topeng. Ramai yang bertopeng2. Ada yang dihadapan ketawa, dibelakang mengata. Ada yang dihadapan kita sedia berkhidmat, dibelakang berkira sakan. Alangkah terkejutnya aku. Makin hari, makin ramai yang bertopeng. Ini mungkin untuk melepaskan sesak diri sendiri. Tetapi apa salah yang lain. Betulkah cara yang dilakukan. Adakah ianya jujur. Adakah ianya akan memberi kesejahteraan.

Dalam beberapa hari aku terduduk dan terfikir. Perlukah kita berketawa riang, menari sehingga lupa rentak dan tempo.. terlupa dengan amal ibadat yang semakin tipis... hanya memenuhi kehendak dan impian diri.

Kali ini kenapa aku berani berkata begitu.. ada banyak kumpulan dan macam2 style dan gaya pemikiran. Memang nampak hebat dan terkesima bagi yang belum terkena. Tetapi adakah ia kekal untuk selama-lamanya.

Ruangan ini bebas... so ini hanya coretan di waktu lapang.

Wokeh!!

No comments: