Tuesday, January 27, 2009

Karnival oh Karnival!!!

Baru-baru nie, berlakunya karnival di tempat aku. Huh! Persiapannya 'ala kadar' sahaja. Almaklumlah... karnival tanpa sponsor dan tajaan mana2. Hanya modal kecik sahaja. Objektif utama, nak naikkan balik ukhwah penduduk setempat.

Hampa dan hampeh!!! kini aku berusia hampir 30an........ komuniti tetap berpemikiran begitu tidak begini. Aku gembira arrr sgt. Kesempatan cuti tahun baru cina ni. Ramai juga kawan2 dari serata tempat datang. Balik kg konon2 nya. Dari kawan2 tadika, sekolah rendah dan sekolah menengah. Rasa macam reunion. Tapi lebih hebat reunion di Langkawi ( betul x ajai ) hehehee. Sorry tk dapat join.

Walaupun disebabkan faktor kesihatan tidak mengizinkan. Sebagai komuniti aku tetap jgk turun padang. Support menyapot kata orang. Enjoy dapat jumpa geng2 lama. Tetapi masih ada lagi komuniti yang hanya pekak kan telinga, butakan mata. Tanpa ambil peduli. Tidak pula ingin melangkah keluar rumah melihat apa yang berlaku. Inilah dia komuniti yang ingin maju tapi dimulut sahaja.

Sad!!! jika masyarakat terus begini.. dalam masa 3 tahun, pihak tertentu hanya membazirkan masa sahaja kerana masyarakat tidak akan berubah melainkan diri mereka sendiri.

Hanya pandai melontarkan pendapat dan kritikan. Tiada maklumat, tiada hebahan dan itu ini. Hanya itu yang rata-rata diperkatakan. Sebagai wakil komuniti di Taman Perpaduan, saya amat2 kesal dengan segelintir masyarakat yang masih berpeluk tubuh dan mencari dan merekod setiap kesalahan dan kesilapan yang lain. Ketahuilah.... masa ada masa untuk perbetulkan segalanya.

No comments: