Sunday, January 25, 2009

Kenapa kita Mudah Lupa Diri

Hehe... ini ruangan biasa saja. Tapi tagline ni, macam selalu kita dengar erk...

Kenapa la agaknya kan... kenapa? kenapa? Sebab diri sendiri akan melupakan diri sendiri. Hairan! Hairan!



Dahulu aku ada kenalan. Apa pun tiada. ZerO! Memang betul. Kita kena belajar dari bawah "0". dari Sifar. Titik Asalan. Mulanya ingatkan niat yang ikhlas. Train n train. Training lagi.... sampai arrr dah boleh berdikari. Macam naik beskal. Memula jatuh. Sakit. Menanggis. Kemudian naik lagi. Sebab dah suka. Alhamdulillah dalam setahun dan nampak perbezaan. ATas didikan dan asuhan. SucceSS!!



Tetapi.......... hah!?! Nape pulak erk?

Biasa arrr,.. bila dah hampir success. Siapa ingat titik asalah lagi. Apa itu "0". Lupa dah. Bukan ingin kan balasan dan pingat2 kebesaran. Cuma ingatan abadi. . itu pun dah ok kot.

Antara tips yang aku baru perolehi :
1) Skills
2) Knowledge
3) Attitude

Antara ketiga diatas apa yang paling utama??? Apa erk. Bagi aku knowledge arrr. Sebab semua ada ilmu. Tetapi setelah diperolehi ilmu yang setimpal, kini untuk melaksanakan. Ia berkait dengan attitude. Hehe. Ini yang mencabar nie. Nak jd diri sendiri atau nak jadi orang lain. Ini tak de orang nak ajar. Tapi orang lain boleh bagi tahu idea sahaja.
Sekiranya kita hanya ikut sahaja. Ya! ikut sahaja seperti orang suruhan. Di suruh kekanan kita kekanan, ke kiri kita kekiri. Buat sahaja apa yang disuruh... TAnpa ada matlamat untuk diri sendiri. Argh!!

Dalam dunia perniagaan, apa pun jua banyak keajaiban. Ada yang kaya dalam masa 24 jam ada yang gagal dalam masa 1 jam.

Jadi ... jadilah diri sendiri. Nasihat seorang teman. Apa yang dilakukan diatas jalan yang salah, marilah sama-sama kita perbetulkan. Terlalu jauh alpa dengan kemewahan dunia yang sementara akan berbahaya juga.
Bagi yang hampir-hampir lupa diri. Renungan lah sejenak. Kita perbaiki key. Masih ada masa!!!!!!

No comments: