Friday, January 16, 2009

Kucing Liar dan Aku!!

Arghh!!! memang buat aku terkejut betul .. betul!!
Dalam jam 10.00 malam, rasa nak gi luar , baru je buka pintu... menerpa seekor kucing liar. entah apa-apa ntah. Lain macam jerr.. Aku dok halau-halau supaya ia kembali ke jalan yang benar. Ish! Ish! Ish! tak nak keluar juga...

aku malas nak layan.. mata dh nak mengantok.. biar je ia dok dlm asalkan tak kencing dan memberak merata-rata sudah larr... hehehee. tiba2 ia senyap jer.. ntah kat mana ia membuta. . .

Esok pagi2 aku tengok, sikucing liar dibahagian atas. Tetap degil. Aku dok umpan makanan itu ini.. ( nasib baik tak beli KFC ) sebagai umpan. Pi beli ikan, agar harapan kucing tu akan turun. HAMPA juga. heheheh.

tapi entah larhhh ... semakin degil. Lompat punye lompat tersangkut pada grill tingkap atas. padan muke!!! Aku nak pegang tak bagi. Lagi dikencingnya dari atas. Padan muke aku plak. ish ish ish.. kucing tak pergi sekolah.

hampir 2 jam, aku bergelut menyelesaikan masalah kucing nie... tiba. tiba. terfikir satu idea. HAH!!! call BOMBA. Lantas telefon. Ini kisah benar. Hahaha. Sepanjang usia aku tak pernah mendail pun no BOMBA. . 1st time. Member call pun. Serius jer bunyinyer. (takut2 panggilan palsu). Datang pulak tue., 3 pegawai bomba. Nenoneno.... pengalaman baru. Siap pakai sarung tangan. takut digigit kucing. Meow! Meow! Meow! hehehe

Kucing tu disettlekan oleh 3 orang anggota bomba. Teruk aku dibuatnya.. air kencing ditinggalkan merata2. Huhu.

so.... kalau ada apa2 yang tak boleh selesai... minta bantuan. sebab kucing kalau dia laparr.. silap2 bole jd harimau. Kita pun dia nak makan. kuang3x

p/s : sesiapa yg suka kucing

No comments: