Friday, September 12, 2008

ReSepiBoNDa

Apabila tengok resepi mesti ada yang terlihat makanan dan minum serta terus raya. Idea ni dapat sebab dalam bulan puasa ni ramai yang kerap online untuk cari resepi kuih raya. Kalau tak cari resepi pun, cari arrr masakan yang baru dan terkini untuk dihidangkan di pagi Syawal yang mulia nanti.

Okey, kenapa aku memilih untuk resepi bonda. Resepi bonda = pesanan bonda. Apa sahaja yang nasihatkan akan aku ingat sampai bila-bila. So, untuk blog yang pertama, tidak was-was lagi aku letakkan nama bonda untuk keberkatan.

Cerita sikit-sikit tentang diri aku dan resepibonda.
Semasa kecil- aku telah kehilangan kasih sayang seorang ayah. Ayahku kembali ke rahmatullah sejak aku kecil lagi. Sekolah rendah lar. Sejak itu, aku 4 beradik dijaga oleh ibuku. Setiap pagi akan membuat kuih mencari rezeki untuk kami adik beradik.
Sehinggalah aku dewasa. Selepas PMR, time cuti arrr tue. Ada lar rombongan sekolah ke negeri Kelantan dan Terengganu. Hati ni bagi melompat-lompat nak pergi. Tetapi resepi bonda berkata ' Tak perlu lar pergi lagi, nanti dah lepas SPM pergi lah mana kau nak pergi'... Umpama doa.
Tamat sahaja sekolah menengah,.. hooray.
Alhamdulillah, aku melanjutkan pelajaran ke kl. Tempat yang pertama aku pergi mengorak langkah. Haaaaa....... doa ibu.

No comments: