Thursday, September 18, 2008

Kueh! Kueh!

Sekali lagi, permintaan terlampau tinggi... mungkin sebab kuih yang sedap atau harga yang murah. Mungkin barang dulu murah-murah agaknya. 1st time, bondaku meminta aku menjaga stall. Waktu tu usia aku baru 10 tahun. Darjah 4 lar macam tu.

Memang arr seronok. Dapat pergi tapak pesta. Motor Cross kalau tak silap aku. Ramai sangat orang. Kuih masa tue, banyak betul. Lebih dari 10 jenis kuih. Fuyooo..... nak tau apa kejadiannya. Datanglah satu kumpulan abang-abang. Malu-malu ler pulak. . sekali speaking and asking me.. 'How old are u' ... dengan penuh bergaya aku jawab form 4. Sebab lepas tu, punya lar dia terkejut. Cepat-cepat aku membetulkan umur dan aku bagi tau yang aku baru menuntut di tahun 4. Memang dia terkejut, budak kecil (umur je kecil) tetapi fizikal aku dah macam sekolah menengah. Hahaha. Itulah kali pertama berniaga disuruh oleh mak. Dan berani bercakap dengan orang lain selain rakan-rakan disekolah. Mula-mula tu takut arrr jugak, lepas tue aku dah jadi berani.


Alhamdulillah... dari keberanian itulah, bekalan aku sehingga kini.

No comments: